zondag 27 juli 2014

Leven in een airport hotel

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties die ik krijg.
Ook al schrijf ik niet dagelijks een blog, ik vind het toch leuk dat jullie me volgen!

Woensdag 23-7
Ik had mijn wekker om 7 uur gezet aangezien er geen gasten voor het ontbijt in het hotel zouden zijn. De gasten die gistermiddag aan waren gekomen vlogen om half 9 in de ochtend terug naar huis. Ik had een taxi voor ze geregeld om 6 uur in de ochtend en Peter had dit nogmaals bevestigd.
Echter, vanmorgen om kwart over 6, hoor ik ineens in de verte een belletje. Ik moest even tot het besef komen dat dit de bel is die gasten kunnen gebruiken als ze je nodig hebben. De taxi was niet gekomen.... grrr. Ik snel de man van de taxi gebeld en hij zou er binnen 10 minuten zijn. Gelukkig hadden de gasten wat speling wat betreft tijd om op het vliegveld te komen en om half 7 werden ze opgehaald.
Ik was gelijk wakker dus ben maar wakker gebleven. Sadie de schoonmaakster was er om kwart voor 7, en later kwamen Flor en Don Alvoro de tuinman langs. Ik ontbeet samen met Sadie met wat cornflakes en een toastje met jam. De zon begon al aardig door te breken en de temperatuur liep op.
Ik wilde lekker in mijn bikini in de zon gaan liggen en zwemmen, maar ik voelde me niet echt op mijn gemak om dit te doen terwijl de tuinman in het rond loopt. Ik heb dus maar gewoon in mijn kleding in een tuinstoel in de zon gezeten, ook lekker.



Aan het eind van de ochtend werd er aangebeld bij de poort, er waren 2 mannen die van een of andere inspectie waren en vergunningen voor het hotel wilden zien. Gelukkig waren zowel Sadie als de tuinman nog aanwezig en konden zij de mannen helpen, dit ging mijn Spaans iets te boven.
Ik ben wel bezig met het regelen van eventueel taallessen Spaans, maar de vrouw die deze lessen geeft reageert niet op de email en telefonisch kan ik haar ook niet bereiken. Flor gaat er voor mij even achteraan.
De rest van de middag heb ik in de tuin gezeten, tv gekeken en gelezen. Voor de lunch had ik voor mezelf een omelet gemaakt met een vulling van ui, champignons, tomaat, ham en Babybell kaas. Aan het eind van de middag kwamen ze ook nog langs met een nieuwe gastank want ik kon gisteravond alleen maar met koud water douchen.
Als avondeten had ik nog pasta van de avond ervoor over dus dat heb ik opgewarmd en er wat tomaat en komkommer bij gegeten.
Om 10 voor 7 en 10 over 7 zouden de vliegtuigen landen waarin de nieuwe gasten zaten. Ik had hiervoor de taxi's geregeld en om kwart voor 8 stond de eerste familie op de stoep. Een gezin met een zoontje van 7 jaar oud uit Nederland. Zij hadden een surfboard mee moeten krijgen maar deze is helaas onderweg achtergebleven. Zij vertrekken morgen naar Golfito met het vliegtuig, deze plaats ligt meer in het zuiden van het land bij de grens met Panama. Het andere gezin liet iets langer op zich wachten en was er om 9 uur nog niet. Flor belde mij op om te horen of alles in orde was want de taxichauffeur had haar gebeld om te vragen waar de gasten bleven. Er was blijkbaar een misverstand ontstaan, want de gasten die naar het airport hotel moesten komen, waren naar het andere hotel gebracht. Rond kwart voor 10 werd dit gezin hier door Peter gebracht. Een Nederlands gezin met 2 dochters, ook zij hebben maar 1 van de 4 koffers gekregen! Ik weet niet waarom het zo vaak fout gaat met bagage deze kant op.
Dit gezin vertrekt de volgende ochtend om 5.45 uur al met een tour richting Tortoguero National park, hier kan je alleen met een boot komen. Ze dronken nog wat op het terras en gingen hierna slapen.
Ik smeerde wat brood voor de ontbijtpakketjes en ben hierna ook lekker gaan slapen. Mijn wekker had ik om 5 uur gezet aangezien donderdag hier vuilnis opgehaald wordt om half 6. Je kunt het niet de avond van te voren al aan de weg zetten omdat de kans dan bestaat dat eventuele zwerfhonden de vuilniszakken open scheuren. Na een warme douche deed ik om half 11 het licht uit.

Donderdag 24-7
Vanmorgen om 5 uur, nou ja eigenlijk nog meer vannacht, ging mijn wekker en ik ben snel naar buiten gelopen om de vuilniszakken buiten de poort te zetten. Hierna ben ik weer lekker mijn bed ingedoken tot half 7. Helaas was het zoontje van de gasten nogal luidruchtig dus van 6 tot half 7 heb ik meer liggen dommelen dan slapen. Sadie en ik maakten samen het ontbijt voor de gasten klaar en ze vertrokken om 10 uur met een taxi richting het vliegveld voor hun vlucht. Ik heb mij ingesmeerd met zonnebrandcrème en mijn bikini aangetrokken. De zon brandde al behoorlijk en ik heb lekker afwisselend in de zon gelegen en gezwommen. Heerlijk. Er komen vandaag geen nieuwe gasten aan, dus ik hoef geen rekening te houden met de tijd en dan is het ook niet zo druk wat betreft telefoontjes o.i.d.
Sadie kwam naar me toe om te melden dat de poort niet meer dicht ging. Dit moeten we natuurlijk niet hebben, dus ik heb met een speciaal sleuteltje bij het kastje de stroom eraf gehaald zodat je de poort handmatig weer goed kan zetten. Gelukkig was dit probleem redelijk snel opgelost, pfieuw.
Tot een uur of 1 heb ik in de zon gelegen. Je kleurt hier echt heel snel :)
Op een gegeven moment kreeg ik echt de schrik van mijn leven want de grond begon ineens te trillen en hierop volgde best wel een grote schok. Er vielen allerlei dingen om. Ik had dus gewoon een kleine aardbeving meegemaakt, best een eng idee.
Hierna ben ik gaan lunchen en heb ik wat reisverhalen gelezen. Rond half 3 mijn tijd kreeg ik een whatsapp van mam of we nog even konden facetimen. Dit heb ik opgestart en we hebben lekker zitten kletsen.
Soms moeten we wel even stoppen met kletsen omdat je door de overgaande vliegtuigen elkaar niet meer verstaat, haha. De vliegtuigen komen echt heel laag over.


Ik heb op tv een Amerikaanse zender gevonden waar continu crime series op zijn zoals CSI, NCIS en Castle, gelukkig in het Engels met Spaanse ondertiteling. Dit is wel leuk om naar te kijken.
Jammer genoeg word ik wel lekker gemaakt door de reclames tussendoor voor Olive Garden, Red Lobster en Chili's.
Voor het avondeten wilde ik graag een keer gehaktbal maken met aardappel en spinazie. Er stond een blikje spinazie in de kast, toen ik op de datum keek was deze goed tot februari 2013. Kan je nagaan hoe lang dit hier al staat... ik heb dus maar voor broccoli gekozen vanavond. De gehaktbal was best goed gelukt en lekker, was wel fijn een beetje Hollands eten.


Het is wel lastig om creatief te blijven met eten koken als niet alles hier zo makkelijk te verkrijgen is. Na het eten ben ik Dona Elsa haar fruit gaan brengen en ben ik lekker tv gaan kijken. Ik werd nog gebeld door Anne, of ik een aantal telefoonnummers van taxi's had want zij gaat 2 dagen samen met Akia weg omdat het zo rustig is in het andere hotel. Ik vond dit wel een beetje jammer want als ik nu dus daar nog was gebleven had ik ook lekker een paar daagjes op excursie kunnen gaan. Het is hier best saai zo alleen. Ik ben om half 9 al gaan slapen, dan duurt de avond tenminste ook niet zo lang.

Vrijdag 25-7
Ik had mijn wekker om kwart voor 7 gezet maar om kwart over 3 werd ik wakker van het belletje van de intercom, dat betekent dat er buiten iemand voor de poort staat. Nou, ik verwachtte niemand op dit tijdstip, dus ik ben lekker blijven liggen. Later om half 4 werd er nog een keer gebeld en om 4 uur zelfs 3x achter elkaar. Ik dacht nog, misschien belt iemand om te melden dat de poort per ongeluk open staat of zo. Ik heb snel een blik naar buiten geworpen maar de poort was dicht en er was niemand te zien. Opeens hoorde ik heel harde muziek, geschreeuw en het getoeter van een trompet. Waarschijnlijk is er ergens in de buurt een feestje en vonden sommigen het grappig om op de bel van de intercom te drukken. Grrr.. bedankt.
Op zo'n moment vind ik het best vervelend en ook wel een beetje eng dat je hier helemaal alleen bent. Alle deuren zijn weliswaar op slot en er ligt een honkbalknuppel op de kamer, maar toch.
Uiteindelijk ben ik toch weer in slaap gevallen en om half 7 werd ik wakker. Ik ben er maar uit gegaan ook al zijn er geen gasten voor het ontbijt. Ik heb even buiten op facebook gekeken, reisverhalen gelezen en tijdschriften gelezen. Ik heb even met mam op facetime gezeten en hierna ben ik gaan ontbijten.
Er waren vanmorgen weer problemen met de poort, er lagen te veel steentjes in de buurt waardoor deze niet meer goed kon schuiven.
Aangezien de andere stagiaires ook gewoon 2 dagen weg mogen ben ik nu uitstapjes aan het plannen op de dagen dat het wat rustiger is. Waarschijnlijk ga ik een citytour naar San José doen en een tour naar de Arenal vulkaan in combinatie met hot springs. Hier ga ik vanmiddag Peter even over bellen om wat data te bespreken. De overige dingen die ik wil doen ga ik gezellig met pap en mam doen, zoals Manuel Antiono national park en een walvistocht.

Ik werd gebeld door de gasten die hier vanavond aankomen. Zij wilden graag nog ergens in de buurt hun auto tanken en de auto wassen voordat ze deze inleveren. Ik belde Peter hierover om te vragen waar dat kon en toen vroeg ik het ook gelijk van mijn tours. Hij reageerde hier niet echt heel vriendelijk op, aangezien ik 9 augustus al weg ga om met pap en mam mee te gaan. Hij zou even kijken of hier nog een mogelijkheid voor was, je hebt in principe recht op een vrije dag per werkweek.
Ik baalde hier wel van en toen ik later met pap en mam aan het facetimen was had ik het wel even moeilijk, ook omdat ik ze nu toch best wel begin te missen. Al helemaal omdat je in dit hotel niet zoveel te doen hebt als er geen gasten zijn, en hierdoor de dagen best lang duren.
Ik heb de rest van de middag een beetje gelezen en tv gekeken. De gasten arriveerden om 3 uur in de middag, een leuk Nederlands gezin met twee kinderen die momenteel op Curaçao wonen vanwege zijn werk. Erg leuk om hun verhalen van de vakantie te horen.
Zij vertrekken morgenochtend vroeg dus er moest een taxi geregeld worden en dit heb ik gedaan bij onze vaste taximan Julio.
Voor het avondeten heb ik wat kip met groenten gebakken en rijst gewokt met sojasaus, dit smaakte wel lekker maar ik heb wel een beetje genoeg van kip met rijst.
De mevrouw van het Nederlandse gezin vond het erg lekker ruiken. Ze wilde weten hoe oud ik was en vond het knap dat ik voor mezelf zulke lekkere maaltijden kan maken.
Ik verheug me enorm op lekker uit eten in restaurants. In de omgeving van het huis waar we straks verblijven schijnen een aantal goede restaurants te zitten, ik kan niet wachten.
De gasten gingen op tijd slapen en ik ging ook vroeg mijn bed in, hopelijk kan ik vannacht wel een beetje doorslapen zonder iedere keer gestoord te worden.

Zaterdag 26-7
Vanmorgen werd ik om kwart voor 7 gewekt door de wekker. Heerlijk, ik heb vanaf 9 uur doorgeslapen en ben vannacht niet gestoord. De taxi is dus ook gewoon op komen dagen voor de gasten.
Ik heb ontbeten met Sadie en zij was vanmorgen al weer snel klaar met haar schoonmaakronde aangezien er maar 1 kamer gebruikt was en er geen gasten voor het ontbijt zijn.
Helaas was het vandaag bewolkt en begon het rond 10 uur te regenen. Ik ben buiten onder het afdakje gaan lezen en heb een heel boek van begin tot eind uitgelezen, zo druk heb ik het, haha.
Ik werd nog gebeld door Peter dat ik vanaf maandag weer terug ga naar het andere hotel en dat ik eventueel donderdag nog wel een tour mag doen. Hier was ik ontzettend blij mee, vooral omdat ik dat andere hotel leuker en gezelliger vind en natuurlijk leuk dat ik toch nog een dagje weg mag. Ik heb ervoor gekozen om de San José city tour te gaan doen omdat ik hier met pap en mam waarschijnlijk niet aan toe kom.
Deze ga ik morgen online boeken.
Ik heb even op facetime gezeten met pap en mam, dit is een dagelijks gesprekje. Ook al heb je misschien niet zoveel te vertellen toch is het wel fijn om elkaar even te zien.
In de middag arriveerden de gasten voor zowel kamer 1 als kamer 4 vlak achter elkaar.


In kamer 4 zitten 2 meiden die een rondreis gemaakt hebben en morgen weer naar huis vliegen en in kamer 1 zit een gezin met 3 kinderen. De meiden gingen nog op pad om souvenirs te kopen en de kinderen gingen het zwembad in. Het was inmiddels droog maar zonnig was het niet. De auto's van beide gezinnen werden aan het eind van de middag opgehaald en heel toevallig vliegen ze morgen dezelfde route terug naar Düsseldorf  dus ik heb Flor een busje voor 7 personen om 4 uur vannacht laten regelen. Er is maar één maatschappij die op zondag werkt.
Ik raakte nog in discussie met de man van het gezin aangezien hij ervan overtuigd was dat het vervoer naar het vliegveld bij de prijs in zat. Echter, zij hebben via een reisorganisatie geboekt en dan valt dit er buiten. Hier was hij het niet mee eens en hij ging mij hierop aanvallen. Sorry meneer, ik doe ook alleen maar hoe het hoort via de regels en wat mij verteld wordt. Hij belde nog naar Peter en Flor, dit was niet echt een vriendelijk gesprek. Uiteindelijk betaalde hij de 2500 colonnes, omgerekend ongeveer 5 dollar, dus waar maak je je druk om, maar ok. Pffff.... wat een gedoe.
Vanmiddag liep er ook nog een soort van parade langs het hotel, ik denk ter ere van de nationale feestdag van vrijdag. Ik heb nog nooit zulke enge poppen gezien, gatverdamme.


Hierna ben ik voor mezelf eten gaan koken. Wraps met gehakt, mais, paprika, ui en soort saus en avocado. Bij gebrek aan crème fraîche heb ik maar yoghurt gebruikt en helaas geen kaas.
Ik heb de ontbijtpakketjes voor de gasten gemaakt en ben binnen tv gaan kijken.
Om 9 uur ben ik gaan slapen want ik moet er morgenochtend om 4 uur uit om de taxichauffeur te betalen  :(

Zondag 27-7
Mijn wekker had ik om 10 voor 4 gezet om de taxi te betalen. Echter, om 10 over 4 was de taxi er nog steeds niet en ben ik gaan bellen. Ik heb in mijn beste Spaans proberen uit te leggen dat ik nu toch echt wel de taxi nodig had voor 7 personen en dat er gisteren gereserveerd was. De reservering was nergens in het systeem te vinden en hij begreep niet dat ik nu direct een taxi nodig had.
Ik ben Flor gaan bellen en zij heeft het geregeld, binnen 2 minuten stond er een taxi maar ondertussen was het al 5 voor half 5. Gelukkig bleven de gasten aardig rustig en vertrokken zij naar het vliegveld.
Ik heb de poort achter ze dicht gedaan en ben mijn bed weer ingedoken. Ik kon alleen de slaap niet echt meer vatten en pas rond half 6 viel ik in slaap tot half 8.
De zus van Sadie, Annabelle, maakt op zondag schoon, en zij kwam vanmorgen langs. Zij maakte het ontbijt voor Dona Elsa en ik ben na mijn ontbijt in mijn bikini in de zon gaan liggen. Dit was helaas van korte duur want de lucht trok dicht. Echt koud is het niet, maar wel jammer dat het bewolkt en dreigend weer is.
Ik heb nu eindelijk een foto kunnen maken van een vogeltje die er heel schattig uitziet, maar een kabaal maakt, niet normaal. Meestal vliegen ze weg als ik klaarsta met mijn camera, haha.


Vanavond komen er pas weer nieuwe gasten in het hotel, dus ik heb de middag voor mezelf.
Ik ga de tour boeken, taxi regelen, boodschappenlijstje maken en mijn koffer inpakken omdat ik morgen weer ga verkassen.

Tot zover weer een verhaal over mijn avonturen hier.
Helaas niet zoveel foto's, maar ik heb dan ook niet zoveel spannends meegemaakt.

Liefs Nathalie

10 opmerkingen:

  1. Leuk blog narhalie en ben nu al benieuwd naar de walvis tour lijkt me helemaal geweldig,wij zijn al blij als we een dolfijntje zien.
    Kan me ook voorstellen dat je verlangt naar een lekker restaurant,maar zo te zien zorg je goed voor jezelf.groetjes en geniet van de de week van je vrije dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet zoveel spannends�� een "kleine" aardbeving, midden in de nacht dat bellen aan de poort, vind dat behoorlijk spannend hoor.Gelukkig snel weer terug naar het andere hotel, is een stuk leuker voor je.
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je gaat er bijna nog gewend aan raken met dat vroege opstaan... Hoop dat je een excursie gaat/mag maken. Ben nu al benieuwd naar de foto's. Heisa maken voor 5 dollar, nou nou er zijn ergere dingen de wereld.
    Nu ben ik al geen liefhebber van broccoli, maar deze foto ziet er wel heel creapy uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat je als stagiaire toch behoorlijk veel verantwoordelijkheid hebt zeg, helemaal alleen in het hotel en dan alles regelen, aan de andere kant leer je hier wel heel snel van en zal je er ook niet op zitten te wachten als er iemand op je vingers zit te kijken!
    Wel jammer dat het dan weer zo rustig is dan duurt je dag aanzienlijk langer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb erg gelachen om je honkbalknuppel!
    Jammer dat de dagen soms zo lang duren maar nog een kleine 2 weken dan zit het er al op. Ik ben wel heel erg trots op je dat je dit toch allemaal maar doet in je eentje. Ik weet zeker dat als je er later op terug kijkt het een geweldige ervaring was. Liefs en dikke kus pap

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh, wat een gedoe af en toe met die bel en die poort en die taxi's. Ik vind het knap hoor, je zit daar helemaal alleen. Gelukkig vandaag weer terug naar het leuke hotel en lekker aftellen. Gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfff idd waar je je druk om kan maken, 5 dollar,.. Vind het knap hoor, hoe je je daar redt! Vaak alleen en veel dingen regelen. Leuk dat je weer naar dat andere hotel terug mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een belevenissen weer. Vind het nog steeds knap dat je alles zo goed weet te onthouden om te schrijven. Snap wel dat je last krijgt van heimwee, zo ver van huis. Je familie missen en jij als kokkin moet steeds weer andere dingen bedenken met beperkte etenswaar. Maar je kan gaan aftellen naar de periode dat je visite krijgt. En dan de tijdstippen dat je soms op moet. Pfff. Heel knap dat je dat leuke cq irritantie vogeltje heb kunnen spotten en vast kunnen leggen op de gevoelige plaat. Ik wens je nog een hele leuke tijd in het andere leuke hotel, en veel plezier met je uitje. Eindelijk toch voor elkaar gekregen.
    Groetjes van ons allemaal uit Hoofddorp,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje, wat een leuke en spannende dingen maak je mee. Fijn dat je nu weer naar het andere hotel gaat en ook gelukkig nog een vrije dag krijgt. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We volgen je reisverslag met veel plezier. Het is leuk om te lezen wat je meemaakt en hoewel je zelf denkt dat het niet zo spannend is, gebeuren er toch dingen die een ander niet meemaakt. Een fijne tijd nog en straks een heerlijke vakantie toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen